monarch29cmzv9

Bir gün,bir kozada küçük bir delik açıldı ve bir adam,bedenini bu küçük delikten çıkarmaya çalışan kelebeği saatlerce seyretti. Sonra, kelebek sanki daha fazla ilerlemek istemiyormuş gibi durdu.  Sanki, ilerleyebileceği kadar ilerlemişti ve artık daha fazla ilerleyemiyordu.  Ve adam, kelebeğe yardım etmeye karar verdi. Eline bir makas aldı ve kozayı keserek deliği büyüttü. Kelebek kolayca dışarı çıktı; fakat bedeni, kocaman ve kanatları kuru ve buruşuktu.  Adam, kelebeği izlemeye devam etti; çünkü zamanla kanatlarının büyüyüp bedenini taşıyabilecek kadar genişleyebileceğini umut ediyordu; Fakat bu olmadı!

Gerçekte, kelebek ömrünün geri kalanını o kocaman bedeni; kuru, buruşuk kanatları ile etrafta sürünerek geçirdi. Uçmayı hiç başaramadı. Adamın bu aceleci iyiliği içinde anlayamadığı, bu kısıtlayıcı kozanın ve kelebeğin o küçük delikten dışarı çıkmak için verdiği mücadelenin kelebek için gerekli olduğuydu; çünkü bu tanrının yaşam sıvısının kelebeğin bedeninden kanatlarına doğru akmasını sağlamak için bulduğu yoldu. Böylece kelebek kozadan kurtulduğu anda uçmaya hazır olabilecekti.

PAYDAŞLARDAN VELİLERİN GÖREV VE TANIMLARI

VELİNİN ÖĞRENMEYE ETKİSİ “Bir Dakika Ebeveyni”

  • Çocukların eğitimi yaşamımızın en önemli konusunu oluşturmaktadır.
  • Çocuğu yeniden eğitmektense belirli kurallara göre ve uygun bir şekilde eğitmek daha kolaydır.
  • Çocukluğun ilk yaşlarından başlanarak uygulanan eğitim pek çok kişinin sandığı kadar zor bir çabayı gerektirmez.

İYİ BİR ANNE BABA OLMAK GÜNDE BİR DAKİKADAN FAZLASINI ALMAZ.

  • Çocuklarınıza, kendisini sevmeyi, kendileri gibi olmayı SADECE BİR DAKİKA da öğretmenin yolları vardır.
  • Başarılı bir ebeveyn olmak ister misiniz?
  • Bunun için anlatacağımız üç ana iletişim kurma yöntemini bir ay boyunca uygulayın ve bu sürede herhangi bir yargıda bulunmayın. Daha sonra kendinizi değerlendirin. Çocuklarımıza kendilerini iyi hissedip hissetmediklerini sorun. Davranış ve düşüncelerindeki gelişmeleri siz de fark edeceksiniz.

I) BİR DAKİKAMI;

AMAÇLARIMIN VE DAVRANIŞLARIMIN NELER OLDUĞUNU ANLAMAYA AYIRIR, DAVRANIŞLARIMIN AMAÇLARIMLA UYUM İÇİNDE OLUP OLMADIĞINA BAKARIM.

1. Amaçlarımızı, aile olarak “amaçlarımız” ve birey olarak “amaçlarım” şeklinde açıkça belirleriz.
2. Ortak kararlar almaya çalışarak her birimizin aileden istediği şeyleri aldığını hissetmesini sağlarız.
3. Her birimiz amaçlarımızı bir sayfa kağıda 250 veya daha az kelime ile yazarız. Böylece bunları okumak sadece bir dakikamızı alır.
4. Amaçlarımız özeldir ve neyin ne zaman nasıl olmasını istediğimizi gösterir.
5. Her birimiz amaçlarımızı sık sık tekrar ederek bunların düşüncelerimizin bir parçası olmasını sağlarız.
6. Ara sıra amaçlarımı ve davranışlarımı gözden geçirmek, davranışlarımın amaçlarımla uyum içinde olup olmadığına bakmak için bir dakikamı ayırırım.
7. Çocuklarımı da aynısını yapmaya teşvik ederim.
8. Haftada bir, ailece amaçlarımızı ve kaydettiğimiz gelişmeleri gözden geçiririm.

II) ÇOCUKLARIMI;

DOĞRU BİR ŞEY YAPARKEN YAKALAMAYA ÇALIŞARAK ONLARIN POTANSİYELLERİNİN TÜMÜNÜ KULLANMALARINI SAĞLARIM .

1. İlk olarak çocuklarıma iyi şeyler yaptıklarında onları öveceğimi söylerim.
2. Çocuklarımın doğru bir şeyler yaparken yakalamaya çalışırım.
3. Çocuklarıma özellikle neyin doğru olduğunu açık ve net bir şekilde anlatırım.
4. Yaptıkları iyi şeylerden ötürü, kendimi ne kadar iyi hissettiğimi söylerim.
5. Birkaç saniye sessiz kalarak kendimi ne kadar iyi hissettiğimi algılamalarını sağlarım.
6 . Hissettiğim gibi davranırım. Ya onları ne kadar çok sevdiğimi söyler veya sarılırım ya da ikisini birden yaparım.
7 . Çocuklarımı da beni doğru bir şey yaparken yakalamaya ve övmeye teşvik ederim.
8 . Çocuklarımı övmek bir dakika sürmesine rağmen, onların kendilerinden memnun kalmaları bu sayede ömürleri boyunca devam eder.
9 . Yaptıklarımın hem çocuklarım hem de kendim için iyi olduğunu bilirim. Kendimi bir ebeveyn olarak gerçekten iyi hissederim.

III) Çocuklarıma hata yaptıklarında; bunu, doğru davranışların ne olduğunu açıklayarak hemen söyleyeceğimi ve onların da bana aynı şekilde davranmalarını istediğ imi anlatırım.

BİR DAKİKALIK EBEVEYN’İN “OYUN PROGRAMI”

Çocuklarıma kendilerini sevmelerini ve kendileri gibi davranmalarını öğretirim ve bu yöntemden çok hoşlanırım.

* Amaçlar belirler, davranışları över ya da uyarırım.
* Basit gerçekleri bile tartışır, duygularımı açıkça gösteririm.
* Çocuklarıma sarılır ve sık sık onlarla olmaktan mutlu olduğumu belirtirim.
* Benim yaptıklarımı çocuklarımın da yapması için onları teşvik ederim.