ÇOCUKLARDA VERİMSİZ ÖĞRENMEYE NEDEN OLAN ETKENLER

 1. Bir okulda yapılan araştırmada; öğrencilerin %80’i, hafta sonu düzensiz beslenme ve düzensiz uyku nedeniyle pazartesi günleri baş ağrısı, karın ağrısı, mide bulantısı şikayetleri ile okul yönetimine başvurmaktadırlar. Bu durum pazartesi günleri sekiz saatlik dersin verimsiz geçmesine neden olmaktadır.

2. Aynı araştırmada yine %80 oranında bir öğrenci kitlesi, sabahları kahvaltı yapmadan okula gelmektedir. Bu durumdaki öğrenci ilk teneffüste yapacağı kahvaltıyı düşünmekte ve birinci dersi verimsiz bir şekilde geçirmektedir.

3. Böylece haftada 12 saat verimsiz, faydasız bir şekilde kayıp olarak tüketilmektedir. Bir öğretim yılında 36 hafta olduğu dikkate alındığında, yıllık kayıp toplam (36×12=”432″ ) saati bulmaktadır.

4. Bu kaybın önlenmesinde ebeveynin önlem alması çok büyük bir açığı kapatacaktır.

5. Akşam evde ders çalışma anında arkadaşlarından gelen TELEFONLARLA dakikalar hatta saatler boşa geçmektedir. Günde ortalama 10-15 dakikasını telefonda geçiren çocuk haftada 50-60 dakika kaybetmekte ve yıllık toplam 36 saati bulmaktadır. (Günlük konuşmanın yapılan araştırmada 45 dakika hatta 60 dakikaya kadar çıktığı tespit edilmiştir.)

6. Anne ve babalar çocuklarının, hafta içinde akşamları televizyon seyrettiklerinden yakınırlar. Bunu önlemenin yolu, çocuğun ders çalışma saatlerinde 19.30 -22.30 ebeveynin televizyonu açmaması ve kitap okumasıdır. (Bu uygulama bazı gönüllü ailelerde uygulanmış ve olumlu sonuç alınmıştır.)